Flesh and Blood er den type spil, der egner sig godt til klasse loyalitet. Fordi hver af karaktererne og klasserne har en meget specifik identitet, vil spillerne sandsynligvis identificere sig med dem og dedikere sig til at spille den pågældende karakter. Dette er et lignende fænomen til spil som Legend of the Five Rings. Game of Thrones og World of Warcraft.
Flesh and Blood kan sammenlignes med Magic: The Gathering, hvor “farverne” er meget mere abstrakte, og det er let at se, hvordan en spiller kan blive loyal over for en bestemt karakter i Flesh and Blood. For nogen er denne karakter Azalea og Ranger, og de vil meget gerne se mere indhold frigivet for at støtte hende (og de andre kerneklasser) i fremtiden.
Personlig vil jeg se Flesh and Blood fortsætte med at ekspandere vandret (dvs. fortsætte med at introducere nye klasser), vil jeg hellere se dem virkelig spænde ned på et kerneantal af klasser og give dem mere dybde (lodrette udvidelser).
Dette føles som en langt mere bæredygtig vej at gå – tænk hvis der var 20 klasser; hvor lang tid ville det tage hver af dem at få nyt indhold? Hvis der er endnu flere klasser at få, får det mig til at føle, at de bare er en måde at få flere penge ud af mig. Faktisk, hvis Ranger slet ikke modtog meget nyt indhold i det næste år, ville jeg ærlig talt være meget mindre interesseret i at fortsætte med at spille. Det er hvor vigtigt klasser og karakterer er for mig, og jeg er sikker på, at der er andre derude, der ville blive skuffede, hvis vi om et års tid ikke så nye kombinationslinjer til Ninja, ingen nye angrebsreaktioner for Warrior og ingen nye måder at knuse fjender på som Bravo.
Da jeg lavede Top 8 på The Calling: Sydney, var en af de ting, jeg så mest frem til at gøre med min placering, at deltage i VM! Selvfølgelig skete der en vis pandemi, og selvfølgelig ændrede alle mennesker rundt om i verden sig dramatisk. Flesh and Blood og mange samlespil, har formået at overleve og endda trives på markedet på trods af skyggen, der er kastet over dem af COVID-19, og det vil være fantastisk at se det første verdensmesterskab forhåbentlig finde sted i 2021.
Jeg tror, at manglen på konkurrencespil på højt niveau nu har været lidt af en dæmper på scenen; sikker på, at nationale mesterskaber forskellige steder stadig kunne forekomme, så vi fik et overblik over metaen i et par forskellige lande, men for andre lande (herunder Australien) har vi kun været fast med lokalt spil. Og selvom lokalt spil er hjertet i spil og fantastisk sjovt, nyder jeg personligt virkelig at se højder og nedture for de mest konkurrencedygtige spillere i verden. En af de andre ting, der vil være fantastisk at se, er meget mere dækning af begivenheder generelt; flere begivenheder betyder flere muligheder for indholdsskabelse, som kommentarer, spilanalyse og mere!